Blogglistenhits

Thursday 1 October 2015

Husfruen oppgraderes.

Alle husfruer med respekt for seg selv vet å sette pris på litt kroppslig oppussing innimellom. Litt tid til egenpleie, hvor man glemmer alt som heter husvask, klesvask, lekser, mann og barn. Kun seg selv!

*Sponset innlegg
Albir Medical. Her er det mulig å fikse både det ene og det andre. 

Jeg er intet unntak, og jeg elsker å bli dullet med. Så syv måneder etter oppstart, fikk jeg endelig fingeren ut, og booket meg avtale med Tonje ved Albir Medical. Tonje Fjeldberg Elshaug er utdannet stylist og åpnet nylig "Glimt Lashes and brows" i Albir.I tillegg driver hun salong i Trondheim. Hun har vært vippestylist i 10 år, og er Novalash`s hovedtrener både i Norge og Spania. Hun er utdannet av Fred Hamelten, kjent som "øyenbrynskongen" i verdensklasse som holder til på Jan Thomas studio i Oslo. Han er alle kjendisers brynstylist, så det skulle da blått bare mangle om ikke jeg også skulle få kjendisbryn.
Tonje var en av de første elevene på Fred Hamelten Eyebrow Academy; en utdannelse innen threading og øyenbrynsstyling. Under utdannelsen var fokuset på brynstyling i hele 8 måneder. Stylister med tittelen "Hamelten Star" får utdelt ett bestemt antall stjerner (tilsvarende Michelin stjerner) og Tonje har høyeste score.
Vil du ser mer? Gå til facebook siden Glimt Lashes and brows og se før og- etterbildene.
Det er vel unødvendig å si jeg følte meg i trygge hender.


I utgangspunktet var planen å kun få nye bryn, da jeg i lengre tid har irritert meg over form og farge på mine egne. Men når hun ser på meg og spør om jeg ikke kunne tenke meg å få skikkelige prinsessevipper også, var jeg solgt. Selvfølgelig ville jeg ha lange lokkende vipper! Hvem vil ikke det?

Jeg satte meg i stolen, spent på hva som skulle komme. Jeg har alltid mislikt å nappe bryn, fordi jeg har sensitiv hud, og det gjør skikkelig vondt. Jeg ser ut som en ribbet høne etter jeg er ferdig, og det er sjeldent kult. Derfor vegrer jeg meg for å gjøre det.
Jeg visste at brynene ble nappet med tråd, en metode jeg aldri har prøvd før. Så det var bare å knipe øynene sammen og grine en liten skvett. Men det gikk over all forventning. Og Tonje vet hva hun gjør. Hun er konsentrert, fokusert, flink og ser hvilke bryn som kler meg. Litt vondt var det jo for min sarte hud, men det gikk overraskende raskt over, og det ble ikke felt en eneste tåre.                        
Stylisten Tonje, og husfruen. Sistnevnte smiler tappert for fotografen. 
Full konsentrasjon. 

Så var det vippene sin tur. I sommer dro Tonje til Las Vegas for å lære seg en ny veppeextension metode som heter "American Volume". Nå er ikke jeg så viden kjent på dette området, på hva som er bra og ikke, men når Beyonce bruker de, kan jammen jeg også. 
Vippene er nye på markedet, og Tonje er den eneste i Spania som kan å legge de pr dags dato. Hun benytter seg av merket Novalash og du kan lese mer om de her
Å legge vipper er en tålmodighetsprøve når det rykker i foten, og man heller vil drikke kaffe og skravle og bli kjent. Men det gikk utrolig fint. Tonje er behagelig å prate med, og det var en deilig ro i rommet, som gjorde at jeg klarte å slappe av. Hadde det ikke vært for at jeg liker å skravle så hadde jeg nok sovnet etter 5 minutter.
                                    

                                   

Novalashvippene må tilpasses hver enkelt øyevippe, og det er dette, samt bruken av medisinsk lim som skiller de fra andre "standard" vipper man får andre steder. Vippelimen inneholder ikke det kreftfremkallende middelet formalehyd, som finnes i 90% av all vippe-lim.
Når de blir tilpasset, vil de følge vekstprosessen til dine egne vipper, noe som også betyr at man ikke vil miste alle på en gang. Man trenger rett og slett bare påfyll.
Jeg er veldig spent på hvor lang tid det tar før jeg må fylle på. Reklamen sier de skal holde minst 2 ganger lenger enn konkurrerende merker (som holder ca 1 mnd). De er også vannfaste, tåler oljeprodukter og svette.  Det passer meg helt perfekt her i solens land. Siden huden både er full av sololje og svette både titt og ofte. Og jeg kommer aldri i verden på å lese innholdslisten på mine produkter, om de inneholder ditt og datt, eller er uten det ene og det andre. Der er jeg altfor lat. Det smøres og gnikkes av alt tilgjengelig!
Fikk med et aftercare kit som inneholdt mascara, børste og make-up remover til vippene.  

Etter 3 timer på salongen var jeg ferdig. Å se seg selv i speilet var uvant, men fornøyelig!
Oss husfruer i mellom; dette må prøves!! Jeg var så strålende fornøyd når jeg gikk derifra at jeg nesten danset. Og for ikke å snakke om neste dag. Å våkne opp med pulesveis (uten å ha pult, bare så det er nevnt), gå inn på badet, pisse, pusse tenner for så å oppdage at man ser ut som en million dollar når man akkurat har stått opp... Vel, den opplevelsen unner jeg absolutt alle!
Jeg har nå hatt liten tid til å gjøre noe annet enn å speile meg.

                                                         FØR BILDER






Ser jeg alvorlig talt så trøtt ut til vanlig? Uten sminke liksom?
NB: legg merke til forskjellen på øyenbrynene her...

                                                       ETTER BILDER












Sjekk hvor våken jeg plutselig ble da!! Tonje flyttet på øyenbrynsbuen (spør meg ikke hvordan!), og det ser ut som jeg går med hevet øyenbryn hele tiden. Det gjør jeg altså ikke, ble bare våken!

Tonje har åpent hver tirsdag og fredag, og du bør være tidlig ute for å booke time. Men jeg anbefaler deg det virkelig!!

Så nå vandrer der altså rundt en husfrue på Cåstan med øyenbryn i verdensklasse og vipper som kan få selv den kjipeste peisen til å dåne. 

Ha en strålende flott uke!!



 

Ikke glem å følge meg på
Snapchat: lilleklirre
instagram: Princess_Trude_Kristin #livet365

1 comment:

  1. Bloggen om Farging Og Form Av Øyenbryn Oslo er helt fantastisk. Massevis av god informasjon og inspirasjon, som vi alle trenger. Takk.

    ReplyDelete