Blogglistenhits

Thursday 25 August 2016

Endelig tilbake!

Hei dere... Nå er det månedsvis siden jeg blogget sist, og det er alt for lang tid. Men jeg måtte ha denne pausen. Jeg måtte ha den for å finne ut hva jeg vil, hva er det jeg vil dele, og jeg måtte kjenne litt på om jeg savner å skrive. Noen ganger når jeg har bestemt meg for å blogge, legger jeg et enormt press på meg selv i forhold til tekst og innhold, og det sliter på meg når jeg ikke har tid til å skrive så bra eller så ofte som jeg ønsker. Men jeg har virkelig savnet det... Så her er jeg igjen!!

I`m back! 
Siden sist har det skjedd en del nytt i livet mitt. Neida, jeg har enda ikke giftet meg rik. Jeg har heller ikke fått meg 24 timers hushjelp (selv om Tolaasen absolutt kvalifiserer...) Og ikke har jeg funnet løsningen på den berømte ungdomskilden. Men det er fakerten meg nære på!!


Jeg har flettet håret, kjøpt meg pennal og skolesekk, og satt meg på skolebenken igjen.
Lenge har jeg lurt på hva det egentlig skal bli av meg. Det er langt i mellom de gangene jeg finner noe som engasjerer meg, og som jeg ønsker å gjøre noe ut av. Stjernetegnet mitt er tvilling, og selv om jeg ikke er særlig overtroisk, ser jeg at det stemmer godt overens med meg og mitt liv. En tvilling har mange personligheter, ønsker, drømmer og ser muligheter i alt. Har gjerne ti tusen baller i luften samtidig. Og tilpasser seg de fleste situasjoner. Være kulturell og sofistikert? Ingen problem. Politisk engasjert? Selvfølgelig. Kunstnerisk? Ja, klart! Verdens beste husfrue og mor? Uten tvil. Men ikke samtidig. Så når jeg endelig finner noe som er av interesse, så må jeg bare slå til.



I januar startet jeg på Senzie Akademiet ved Høyskolen i Buskerud og Vestfold. Her har jeg lært enormt mye spennende, og tilslutt håper på bestått  alle eksamener. Da blir det gjeve tittelen "Kosmetologisk-dermatologisk sykepleier", og jeg er relativt nærme ungdomskilden. Og kommer til å få gifte meg rik likevel. Og få 24 timers hushjelp, en prins på hvit hest, et slott og alt det der.
Jeg har nå fullført første semester på skolen hittil, og er fortsatt ved godt mot. Hittil har skoledagen stort sett bestått i en liten teoridel tidlig på dagen, og å ligge på benken å få hudpleie og massasje resten av dagen. En skikkelig hard skoledag med andre ord.
Vi har lært hudrens, analyser, peelinger, massasjer og masker. I dette semesteret skal vi stikke i hverandre og fylles med alskens godsaker som botox, fillers og vitaminer/mineraler.  Jeg kommer til å se ut som en ung og lovende 18 åring når jeg er ferdig. Så det kan vi jo si oss fornøyd med.

Fikk prøve meg på mesoterapi. Har praksis hos Derma Clinic i Alfaz. Kom innom da vel!!

Ha en strålende flott helg!!

No comments:

Post a Comment