Blogglistenhits

Monday 30 September 2013

Ranglebesta på vift..

Du vet det har vært en bra helg når du ikke kvikner til før på mandag... Hadde egentlig tenkt å skrive et innlegg i går, men siden jeg har vært ranglebesta så måtte jeg ta igjen litt tapt skjønnhetssøvn på dagtid. 


Fredag ble vi invitert på grillkveld, og som sunnmøringer er vi oppdratt til å takke ja til alt som inkluderer gratis mat :) Denne sommeren har vært relativt skral når det kommer til grillmat, og her i Spania har vi enda ikke fått grillen til å funke... Grillen vi har ser ser egentlig ut som et torturkammer, og krever x-antall liter med tennveske og en pose grillkull. Da blir det flamme akkurat når du heller på tennvesken, ellers er det dødt... Derfor ingen spennende grillmiddager i residensen her. Men det har vært et stort savn!!

En STOR grill uten grillfunksjon. Meget praktisk!
Så derfor var vi meget glade for invitasjonen!! :) Nydelig mat og godt selskap utover hele kvelden!! Kidsa fikk også ulystet seg og hoppet trampoline til svetten silte og slappet av med snop og film fra 80-tallet.
I tillegg så var ene gjesten der megler, noe som resulterte i at vi "tilfeldigvis" fikk gå på visning i nabohuset. Snedigt!Fikk veldig lyst å eie!!  Blir nok ikke kjøpt hus helt med det første siden jeg er husfrue og uten jobb, og husfar må betale alt... Jeg sier som Maria Montazami i "Svenske Hollywoodfruer", samtidig som jeg smører leppene med lipgloss;  "Han betaler alt, det er jo toppen"... (på svensk selvfølgelig).

Det ble også tid til et liiiiite sykehusbesøk, da min bedre halvdel var så uheldig å kutte seg med et glassskår. Sykepleie-skillsa mine fikk testet seg, da det viste seg at det bare blødde og blødde uten tegn til å ville gi seg.
Ser mer alvorlig ut enn det er... Heldigvis!
Kan forøvrig melde om at mannen fortsatt er oppgënde, og har fått igjen fargen i kinnene... Klarte å snike meg til noen bilder på sykehuset der.. GJETT om jeg ALDRI skal jobbe på et sykehus som har lavere standard enn her da!!!! WOW! De rike har det godt, skal ikke si noe annet enn det!!!
Her snakka vi høy standard!!!

Forresten så holdt jeg på å snuble og skrike høyt når jeg kom hjem fra sykehuset midt på natten...Rett før vi dro så traff vi på to kakkerlakker på tur på tunet vårt...Tolaasen ante råd, og tok likegodt å trakka hardt og brutalt på de, så det knaste godt under skoen. Siden taxi stod og ventet måtte vi forte oss avgårde, og de ble derfor liggende på platten..SE hva som var skjedd med kakkerlakkene når vi kom hjem...Er det rart jeg satte i et hyyyyl?
Jeiks! Naturen ordna opp... På platten vår...


Lørdag blir jo selvfølgelig en tung dag, når foreldra har vært på rangel...For å være grei slet vi oss gjennom et par timer på Terra Mitica slik at barna skulle få noe å gjøre på..Men de ville jo helst at vi skulle være med i alle karuseller. Så om vi ikke var svimle fra før, så ble vi det nå.
Svimmelhetsgaranti....

Lørdag var jeg egentlig i ferd med å havne som et krølla slakt i sofaen med en gigantisk godtepose foran meg på kvelden.
Men så hadde jeg en avtale med noen damer om å møtes på Pizza 4 U for sosialt samvær, fnis og knis. Å det ble det! Etter et par herlige pizzaer og minst 3 flasker vin forflyttet vi oss opp i gamlebyen i Altea.
Siste rest av Fiestaen i Altea..
For en skjønn by!! Med tiotusen-trappetrinn! Utrolig at vi egentlig nådde toppen etter vin, mat og sikkert 25 sigaretter til sammen på gjengen. Bakre KOLS-trupp i aksjon! Pizzaen var i hvertfall forbrent når vi  nådde toppen.

Damene var invitert på en mojitobar på toppen som ligger i et smug, bakerst, øverst, innerst...
Skulle egentlig ta et fristende bilde av en god mojito, men den forsvann så fort i varmen...



                            Det er faktisk mulig å bli litt forelsket i denne plassen! Må oppleves!
Bilder fra en dag tidligere vi var der..

Sjarmerende! 
Bordkavaleren min Torgrim Holte sørget for å underholde damene med magi og trylleri-tryllera. Jeg tror samtlige satt å måpte over lengre tid. Sigaretter ble stumpet, forsvann på mystisk vis, for så å dukke opp igjen i hånden til den som rakte frem. Kan ikke annet å si enn at jeg har grublet i 2 dager nå på hvordan det i alle dager er mulig... Imponert!
Ble litt sjarmert over toalettet der, så måtte knipse et bilde...

Velkommen til 1800- og -svelt -ihjel! Sjekk snoren!!1

Jeg ankom hjemmet kl 03 på natt til søndag...Sjekk outfiten da.. Må bare få skrive hjem om at det er UTROLIG deilig å komme hjem midt på natten i SEPTEMBER og fortsatt ikke ha på jakke, pels og pledd..... 
Klokken er 3 og gradestokken er rundt 25 grader..I like it!!
Søndag oppdaget vi selvfølgelig at leiebilavtalen gikk ut, noe som resulterte i en kjapp tur til Alicante flyplass (igjen) for å levere den inn. Så nå har jeg også testet ut busstilbudet fra Alicante til Benidorm! Kan anbefales :)
Så da er vi foreløbig uten bil frem til i morgen og må ta beina fatt..Lite populært for kidsa i dag tidlig når det tar omtrent 25 minutt å gå til skolen... :) Jaja, forebyggende helsearbeid!!



Ha en super dag! Sett på deg smilet, og smil til minst EN fremmed i dag!! *smil gjør noe med deg*

2 comments:

  1. ENDELIG!! Så kjekt å lese :-)

    ReplyDelete
  2. :) Var ikke i stand til å skrive en halvmeter på søndag..... :)

    ReplyDelete