Blogglistenhits

Monday 2 December 2013

I`m back!!

Kjære, kjære alle sammen!!! På grunn av akutt skrivesperre og en hverdag som ikke inneholder så mye spennende fortiden, så har det blitt særdeles lite blågging!! DET skal det bli en slutt på nå!! SÅRRI alle sammen!! :)



Et bilde fra turen til Fyret i Albir. 


I det siste så har jeg jo da kommet meg tilbake fra Norge (jey!!).. Det var deilig å komme hjem til Spania, men det skal sies at jeg har vært kald stort sett hver kveld siden den gang!
Her har det da foregått en aldri så liten temperaturdropp når prinsessen var i Norge for å kjøle seg ned. Så nå er det 13-15 grader på dagtid (varmt og deilig i sola, når det er vindstille...) og ca 8-10 grader på kvelden...
Riktignok noen dager siden, men likevel... Brrrr...

Ikke noe å syte etter sier du?? Nei, hadde jeg sittet hjemme i Norge med eikeparketten min, i mitt isolerte hus, med min vintergarderobe og mye ved til peisen min så hadde jeg jammen bedt meg selv slutte å syte jeg også... Men her er det da murhus, uten isolasjon, med fliser ALL OVER the place... Noe som gjør at det er varmt kun rett under varmepumpa. Er man heldig, klarer man å få en liiiiiten lunk i heimen. Så da er det bare å kle på seg.
Sokker er blitt en del av natt-habbiten..
'
Tøffe Tøfflus!

Problemet er jo at jeg selvfølgelig bare prioriterte sommerklærne mine når jeg flyttet nedover... Ikke alt som fikk plass i 11 kofferter til fem personer på tur. Men nå har jeg investert i et par tøfler om ikke annet. Jaja, nok klaging!

Er vel dette som kalles palmesus...?


Tilbake til Spania hadde jeg med meg min kjære søster! Må tro det var stas i stua når hun plutselig steg ut av taxien. Guttaboysa visste ikke at hun skulle være med nedover, så de sprang meg i møte i taxien utafor huset her.."Maaaaaammaaaaa..... Endelig.....Hæææææ?? TANTE?????"... Herlig! Selvfølgelig fikk de da Norgesvarer i form av julebrus, sjokolade, bestas løfser og julemanner! Så her var det hurrameghei i dagesvis!
Jeg og søssi nytte dagene til det fulle hver dag, så da fikk jeg muligheten til å være turist en ukes tid! Utrolig kjekt med søster-tid igjen..


Verdens beste søssi!! My little sister for another mister!! 

Jeg har også rukket å bli rimelig godt kjent i gangene på Hospital IMED Llevante. Liamsen har klart kunststykket å knekke to fingrer, noe som resulterte i et lite besøk, og en bandasje på hele armen. I dag måtte jeg hente han på skolen igjen, da han hadde lekt og falt på handen..Så da ble det enda en tur til sykehuset, og håpe i det lengste at det ikke var mer brudd. Takk og lov, det ble med kippen (?? heter det dèt??) denne gangen. Ny bandasje fikk han hvertfall, noe som egentlig var greit, siden den forrige var på vei til å ramle av. Så fra i morgen av skal den ungen der bittes fast på en stol, og sitte der å perle med nobbiperler eller tegne i en 2 ukers tid tenker jeg. Yeah, right!

Lille mister uheldig.


Sagt det før, sier det igjen; skal jeg jobbe på sykehus noen gang; this is the place!


Jeg har forresten også de siste dagen fått med meg hvem fotballfrue er. Hvis det er dette som skal til for å bli blågg-populær, så skal jeg jammen vurdere å slenge på et like smekkert bilde selv; 3056 dager etter fødselen.... Siste fødsel ja.. Jess..Den som venter får se!!


I morgen starter et nytt kapittel i mitt liv...Jeg skal nemlig ta dykkerlappen. Wish me luck. Å hvis dere ikke hører fra meg innen en viss periode her eller på fb, pliiis ring etter ambulanse. Eller noe slikt. Blubb,blubb,blubb...

Forresten så fyller eldstegullet mitt også 16 år i morgen (teknisk sett i dag blir det, siden klokken allerede har bikket midnatt... ) GRATULERER VENNEN!!!!! Skulle virkelig ønske jeg kunne få feiret dagen sammen med han!! Husker selv når jeg fylte sweet sixteen!! En stor dag!!!!

"Lille" godklumpen til ho mor. Her fikk jeg audiens siste dagen før jeg dro tilbake til Spania. 
Dinna kjekkasen her er nå offisielt 16 år. Moren er selvfølgelig like ung! Just sayin`.

Som sagt; hvis ingen hører fra meg i hverken her eller der i løpet av morgadagen, så er det absolutt grunn til bekymring....

God advent!!





No comments:

Post a Comment