Blogglistenhits

Thursday 8 May 2014

Norgesturné.


Det er mai og konfirmasjon og husfruen lurer på om bunaden passer..





Det blir en kjapp tur til hjemlandet, såpass vi får sett til at tantejenta blir konfirmert på skikkelig vis. Gutta-krutt har gledet seg i dagesvis om ikke ukesvis til turen. Så da var dagen endelig her!!!

Nå sitter vi på flyet til Oslo og underholder oss selv med ulike sosiale medier som ikke akkurat hjelper på en allerede vond nakke..
Dagen startet veldig tungt. Klokken ringte 03.50, og jeg var i seng kl 00.30. Det er vel strengt talt ikke nødvendig å nevne at jeg hadde smale øyner.... Slumreknappen ble flittig brukt, og mellom hver gang sovnet jeg tungt til igjen, og ante ikke hva det var som forstyrret meg til stadigheter. Gikk sakte men sikkert opp for meg at jeg hadde et fly å rekke!
Det var bare å sprette seg en tur i dusjen ( eller slepe seg, er vel mer beskrivende) og prøve å våkne. Siden jeg hadde fått litt dårlig tid, passet det jo kjempebra at kofferten veide 5 kg for mye. Så da var det bare å pakke om etter beste evne. Vi hadde en plan om å dra fra huset kl 05. Jeg tør ikke si når vi faktisk dro, men den var over 5 for å si det slik. Vel ankommet flyplassen møtte parkeringsplass-mannen meg og kjørte med bilen. Håper det ikke var siste gang jeg såg mafioso-gliset vårt... Kom liksom på etter at bilen var kjørt at jeg faktisk ikke fikk noe bekreftelse på hvem det var jeg møtte.. Lettlurte trøtte blondiner. Lettere offer finnes neppe. 

Etter å ha funne oss godt til rette på flyet var det bare å lene stolryggen 2,5 cm bak og slappe godt av. 
Skulle gjerne hatt litt mer komfort kjenne jeg. Kan ikke si at nakken synes det er ok å " dingle med hodet" fordi man tilfeldigvis dupper av noen minutter. Og når man er trøtt, sitter ukomfortabelt og har vond nakke, er det ikke fritt for at man irriterer seg over superteite ting. Som feks at mannen på sete bakom her snakker med lys pipestemme på kristiansandsdialekt.
Om ikke annet så kan jeg i hvertfall skrive hjem om at barna oppfører seg eksemplarisk (takk Taxfree og Apple..) Ipad, snop og brus;  Jeg elsker bestikkelser!!!

Ha en superfin dag!!!!

No comments:

Post a Comment