Blogglistenhits

Friday 4 October 2013

Fredagskveld i stua

Da var det sannelig helg igjen! Ukene fyker avgårde og plutselig er det både helg og ferie!!


Odin-gull har lenge hatt et ønske om å bake noe, og som den kjekke moren jeg er, så ble det aktuelt i dag! Vi hadde en super unnskyldning da vi tenkte å bake kake og "feire" bursdag til en kompis hjemme i Norge... Kom på når kaken stod i ovnen at bursdagen ikke er i dag likevel.. Så da feirer vi likesågodt hele helgen i stedet!!! 

Fjusk?
Som den fantastiske husmora jeg er så blir det ei rå med baking serru'... Jeg har vel til nå ikke snakket så høyt om mine kunnskaper på kjøkkenet, men jeg blir aldri bedt om å bake eller lage noe til bryllup og konfirmasjoner... Forsåvidt helt greit. Toro skulle man tro var " bankers", men jeg kan melde fra om at det er det IKKE. Ikke når du glemmer at kaken er i ovnen, fordeler den i en altfor stor eller altfor liten form, setter den for høyt, lavt, varmt eller kaldt.. Prøvd det meste. 

Kakedeig er stor suksess uansett om det er ferdig- eller hjemmedeig!!

Brownies... yummis!!
Ser da meeeeget oppegående ut dette da???
Kaken smakte heilt grei, til tross for at bunnen var omtrent 0,3 mm tykk og den var svidd og tørr i endene. Pyttsann! Odingull fikk da bake... ( eller, egentlig stod han å kikket på tv mens jeg tvang han til å røre i røren.. 4 sekunder etterpå har mor tatt over showet og gutten er plassert i sofa og ser barne-tv)

I morgen skal vi en tur til øya Tabarca utenfor Alicante!! Det blir kjekt!! Historien forteller at her har bodd både sjørøverpirater og skumle fanger som ble gjemt bort.. Gleder oss veldig til å kikke litt rundt i området her... Hvis jeg husker å knipse litt skal jeg legge ut litt bilder derfra ;) 

Høstferien er vel i full gang i Norge, og snart kommer den hit også!! Onsdag blir første feriedag, og vi gleder oss!! Først og fremst gleder jeg meg noe helt villt til min kjære førstefødte kommer til oss på søndag!!! Savner han noe helt vannvittig, og klarer nesten ikke å vente til å hive meg rundt halsen hans! 
Fine, fine kjekkasen min <3

Vi tar helg her i huset og tjuvstarter med snop og digg i kveld!!

Mangler kun øl..Den er i kjøleskapet. Får stå i fred der...

Hadde store planer om en skikkelig egenpleie kveld med fotbad, aniktsmaske og u name it... Men det er så dørgendes kjedelig å sitte stille så lenge når man virkelig MÅ, så da ble det heller:
Beina høgt!
Beina på bordet og barnefilm på tv'en! Let the weekend begin!!!

Buen fin de semana!!!!! 

No comments:

Post a Comment