Blogglistenhits

Tuesday 29 October 2013

Når mor reiser alene....

Folkens, jeg slepper bomben; jeg har reist alene, all by my self, ut av landegrensene, og blir borte leeeeenge....

Etter litt grubling i hjemmet, kom jeg frem til at jeg ønsket meg en tur til Norge for å jobbe... Så etter litt triksing, fiksing, grubling, tenking, grining, overbevisning og angring ble det slik. I utgangspunktet hadde jeg ingen planer om hjemreise før til jul, men på ett eller annet tidspunkt gikk kontoen til prinsessen tom, og jeg gikk inn i en dyp depresjon, med ønske om å gjøre noe med den saken.... Ikke det altså; jeg får lønn med min kjære, så det er ikke slik at det er dyp økonomisk krise.. Det var vel heller bare behovet for å gjøre noe og tjene EGNE penger.
Rart med det. I ene øyeblikket sitter jeg å lengter til vi skal flytte til Spania og jeg skal spankulere rundt som høyt utdannet husmor. I neste øyeblikk drømmer jeg meg bort i å være selvstendig, jobbe, tjene egne penger, og være alene. 
Tar bilder i smug
Pr dags dato har jeg allerede konkludert med at å være høyt utdannet husmor og ikke gjøre stort annet enn å dingle med beina ved bassengkanten, faktisk kler meg.
Gradestokken viste 25 når vi gikk ut døren, soloppgangen hadde som vanlig vært nydelig, gutta var lei seg over at mor skal realisere seg selv, og min kjære lett deprimert over å bli forlatt som husfar over en periode..... Det var lite som fristet med 14 dager i Norge. Jeg vet at det er greit, jeg vet det går fort, jeg vet jeg får mer enn nok å gjøre og jeg vet jeg får titusen bamseklemmer av venner og kjære. Men gulla mine er i et annet land.. Uten mor!! Hyl! 

Så hva gjør mor når hun reiser alene???
Jo. Hun sover på bussen ( derfor ingen bilder)
Hun orienterer seg på flyplassen og sjekker inn ( førstegangsopplevese i en alder av 33, i utlandet...)
Hun kommer utrolig nok gjennom sikkerhetskontrollen MED klær og smykker i god behold ( blir pussig nok ofte kontrollejekket, ikke i dag. Hurra) 
Hun shopper i taxfree.
Hun spiser på tapasbar ( rakk heller ikke her å ta bilde, jeg var sulten)
Drikker cola med en kompis..


Hun sitter på flyet og er ultraurban med gratis wifi, og holder seg oppdatert på nyheter og Facebook.



Hun prøver å løse puslespill i omtrent 2 minutter. Inntil hun klarer å løse 2 av 10 og blir lei.


Hun får vondt i nakken av å sitte med bøyd hode i 4 timer. Burde forsåvidt være godt trent, siden det blir veldig mye nyhetslesing på ipad til hverdags.


Jeg innrømmer glatt at jeg ble sittende i flyet og drømme meg bort i at det eeeegentlig var flyvertinne jeg kunne tenkt meg å blitt, helt til vi skal lande og jeg husker jeg har en anelse landings-flyskrekk. Så da sitter jeg der stiv av skrekk, med gjenknepne øyner og kniper meg fast i stolsetet så knoklene blir hvite. Ingen flyvertinne jobb på meg, der altså. Jeg observerte forresten ene flyvertinnen gikk inn til kapteinen og lukket døren bak seg. Kniste godt for meg selv da jeg tenkte at hvis det var meg; da hadde jeg kommet ut fra cockpiten med skjevkneppet skjorte og bustete hår! Hadde ikke det vært gøy?? Får det ikke mer moro enn man lager selv..



Etter 4 timer på flyet var det ankomst Oslo og noen timers venting til Ålesundsflyet gikk. Enda en runde på taxfree ble unnagjort, og det var rom for å kjøpe seg en kaffi mens man ventet...
Til 35 kroner. Gikk i lett sjokk.

Det første jeg måtte gjøre ved ankomst Oslo var å skifte sko, og brette ned buksen. Her var det overhode ingen sommertemperatur... Frøs ikke så ille som jeg trodde, men det var heller ingen varme...


Takk og lov, så gikk ventingen rimelig fort, siden jeg hadde et tilfeldig og supert reisefølge hele veien! Skravla gikk, og vi kunne sikkert risikert at også flyet  gikk, uten at vi registrerte det! Men vi kom med :)

Legg merke til JULEBRUSEN..Det må man ha!!

Etter enda 1 time med fly var vi endelig fremme. Jeg reiser meg sprettent og lett fra flysetet, snapper til meg vesken min, og løfter ned koffert og taxfreenett. Klar for å stige elegant ut av flyet, reisevant som jeg har blitt på denne turen. Men får jeg gå av flyet da???? NEIDA!
Han foran meg smøg seg ut, mens flyverten stoppet meg og ba meg pent om å vente. Jeg kikket spørrende på han og lurte på hva det var (mens jeg prøvde diskrè å gjemme 20 kg overlast i håndbagasjen. Merk; overlast, ikke overvekt, den er værre å skjule desverre....)
Joda, jeg måtte nemlig vente fordi alle ikke kunne gå ut samtidig. Jeg ble altså holdt tilbake slik at ikke flyet skulle bli baktungt!!!!! ÅKEI, tenkte jeg; NOK øl og tapas på meg!!!! Så folkens; neste gang dere treffer meg, så tenkt over hvilken viktig oppgave jeg faktisk gjorde for Norwegian. Jeg sørget for at flyet ikke bikket!


Hadde bare håndbagasje......Det fremste er da IKKE mitt..So u know! På lowfare billetten min hadde jeg lov å ha med en koffert typ liten size, og ei liiiiiiiiiiiita veske. Den svarte der var den minste jeg hadde. Helt seriøst..

Etter en lang reisedag var det deilig å endelig se enden. Her hadde vi opplevd en problemfri og sømløs overføring fra Alicante til Ålesund. Men vi ble sittende i over en time å vente på å komme oss fra Vigra til Skodje, da sjåføren vår hadde fått biltrøbbel. Da måtte vi vente på en annen sjåfør, som først skulle hente den første sjåføren og deretter oss. Men vi kom oss helskinnet frem til Skodjebygda, og jeg fikk lurt med meg en bil utover til min kjære onkel. Her skal jeg holde hus de neste dagene, og jeg setter stor pris på å få husrom her!!


Men hva er da mer typisk enn at man selvfølgelig skal glemme noe hjemme? I mitt tilfelle glemte jeg naturligvis tannkosten, så her måtte jeg på Shell nettestid å handle...



Ser da umåtelig kvikk ut etter å ha vært på reisefot i nesten 14 timer. Spania -Norge 4 timer, my ass!

 
Kommet til onkel og straks klar for sengen!




Digger sengeklærna som var reid opp til meg!! I tillegg får jeg sovne inn til Justin Bieber plakater over det hele! Misunnelig eller?
Snoopydoopy <3 Her skal prinsessen sove i 14 dager..

Sjekk utsikten min.. Enhver jente under 25 år kan dååååne av misunnelse!!!! Jeg sover i allefall godt..(og føler meg AAAALT for gammel til å overhode myse på den siden av sengen..)




Da blir det jobbing og riksing hit og dit fremover! Ha ei strålende fin uke!!! :)

No comments:

Post a Comment