Blogglistenhits

Saturday 14 September 2013

Bli kjent...

Å flytte til et nytt land med bare nye folk, nytt språk, ny kultur og alt annet gir en helt annen hverdag enn hva man er vant til.. Hvertfall for meg...
           Den hadde spunnet en nøyaktig kopi av seg selv.... 


Vårt nye familiemedlem!!
             Nye dyr/insekter er en del av hverdagen....

Så mye sært rundt omkring.. Bare det å venne seg til at det er maurkolonier over alt, er litt spesielt..For 2 mnd siden så var jeg såpass fisefin og pisseredd at jeg hadde vært villig til å betale i dyre dommer ( eller hvertfall at Tolaasen måtte ha gjort det) for å bli kvitt slikt "utyskje".. No derimot leter jeg bare frem jiff/amoniakk or whatever og sveiper en klut over maurkolonien, og vips;problem løst for en halv dag :)

Meeeen kakerlakker, taranteller og scorpioner er vel ikke redd en vaskeklut, så tipp hvem som hyler da..... Å da er det krise i heimen hvis Tolaasen ikke er hjemme.... 

Shopping;
For å si det sann; årets shoppingbudsjett blir nok for første gang i historien ikke sprengt! Å det er slettes ikke fordi det er billig her.. Klær handler jeg billigere hjemme.. Neida; finner ikke inspirasjon eller behov, og finner heller ikke noe som SKRIKER mot meg at det må kjøpes..

Lite inspirasjon å hente fra "dagens outfit".. Sleten dongrishorts fra hennes og Mauritz, typ sikkert 2010 modell ( og den passa faktisk enda, det er som en sensasjon å regne), pluss en kjempeflatterende grå singlet med svarte spetter ( heter det virkelig det? Eller er jeg ute å sykler nå?), med hovedfunksjon å være såpass vid at den skjuler bulemage og valker.. ( lets face it, den gjør egentlig ikke det, men vi later som). 
Var en "liten" tur på shopping i går og kom hjem med et par nye sandaler og ei lita veske.. Målet var å finne ei capribukse eller kjole, men den gang ei..

Hverdag;
Frem til nå har dagene bestått mye i å stirre i veggen, på Facebook, Dagbladet og alt anna som det er mulig å lese. Når kidsa kommer hjem sitter vi parkert et par timer sammen med de for å hjelpe med lekser... Så er siste rest av ettermiddag ledig for å finne på noe.. 
I går var jeg å traff flere av damene på Costa Blanca på "Pizza4you" i Altea!!! Nydelig mat, god drikke, supert selskap!!! Jeg bare elsker å bli kjent med nye folk, og skravle i timesvis! Som sagt i "om meg"; jeg er kanongod på kaffeslabberas, og det er virkelig noe jeg har savnet etter jeg kom hit.. Noen å være sammen med!! Trenger ikke finne på noe stadig vekk, bare ta en kaffe og se på maling tørke-sammen...! Jøss, nå fikk jeg slik kontaktannonse feeling igjen!!
Hvis du vil være vennen min,kan jeg imponere deg med slike triks; å klappe med føttene!!! Det er ikke mange av oss i verden; I promise... Bare prøv!!( ja, jeg vet du gjør det..)

Uansett, så er det veldig kjekt å møte andre som er i samme situasjon som en selv.. Og vi var en god blanding av både ferskinger og veteraner i Spania!!! Klart det blir utdelt en del tips og råd, fjas og vas når 20 damer treffes over mat og vin!! Løye!!! Det der vil jeg være med på flere ganger!! Og for et supert initiativ å gjøre... Inkludering er noe jeg tror denne delen av Spania er god på, og det er bra.. Hvorvidt det gjelder integrering er jeg fortsatt usikker på, da jeg til nå kun har møtt nordmenn :) 

Ha en fin lørdag og helg! Her skal det slites sofa og knaskes godteri!!! ( og ryddes... Igjen...)





No comments:

Post a Comment