Blogglistenhits

Sunday 8 September 2013

Søndag og ukeslutt

Våknet med nakkesmerter og trøttefis-trynet i dag kl 09.30. Men det er da bare å komme seg opp og gå. Så nå er jeg METT og SMØRBLID etter en god frokost og en forfriskende kopp svart kaffe!





Fredag ble jeg solbrent! Første dag på stranden siden vi flyttet ned hit, resulterte i BÅDE solbrilleskille og bikiniskille. Kanskje ikke så rart når man glemmer å smøre seg med solfaktor....Rart med det, jeg skulle jo bare sitte på stranden og skravle med andre, samt passe på egne og andres barn. Jeg skulle jo egentlig ikke SOLE meg... Hvis jeg hadde gjort det, DA hadde jeg smurt meg OG lagt meg ned på en solseng med en god bok.....
Solbrilleskillet vises mye bedre "live"...

Brun og blid! Eller rød og svir...

Når man sitter i en solstol å soler seg, blir solingen flekkvis, noe som resulterer at jeg ser ut som et kart, med flekkvise røde områder "all over the place". La gå!  

Kan melde om en veldig trivelig dag, hvor både barn og voksne storkoste seg med sand, sjø, blå himmel, sol, og en horisont som ikke viser hvor hav eller himmel slutter :)

Legger ved et foto av "dagens outfit" to dager for sent. Å den som venter på bikinibilder får bare vente i spenning!
Legg merke til den aldeles flotte strandbagen!!
På kvelden tok vi oss en liten tur til Benidorm for å myse på livet.... Så da lekte vi litt i sanden...
Essa, tok å bygde litt i sanden.. 30 minutt..Ikke noe å snakke om...

Videre vandret vi rundt i gatene og kikket på juggel og skruggel rundt omkring i de ulike butikkene... Mye fint å se.. Blant annet dånte jeg litt da denne kjolen kom foran meg; 

Men vent nå litt.... Er det ikke........? Ment for småjenter???? Men hva er det jeg ser??? Ser du det??

PUPPER på en kjole til 5 åringer...PUPPER!!! *sjokka*


Lørdag var også en trøttefis dag!!! Mistenker det hadde en sammenheng med at det var tunge skyer og lett regn hele dagen... Som mine to sjarmtroll sier; "Mamma, ej veit koffor det regna her...Når vi reiste fra Norge, så visste ikke skyene kor vi blei av. No har dei leita i fleire uker, og endelig funne oss..Så da skal det vel regne her også da mamma??"  Sukk!! La oss da virkelig ikke håpe at det er sunnmøringer skyer og regn forfølger... (Selv om tanken ikke er helt bortreist når jeg tenker meg om..) 

Selv om jeg følte det som om at jeg hadde bly i armer og bein, fikk da da utrettet litt praktiske ting. På ettermiddag var vi å heiet frem gjengen som deltok på Xtrem Running, La Nucia. Sprek gjeng. Slenger med noen bilder der.. Sikkert veldig kjekt å delta!! Usikker på hvor lang løypen er, men de må gjennom en god del utfordringer.. Ser artig, og slitsomt ut!! :)


Gutta følger spent med!


Heia Norge!!!!! Spreke jenter!!!

Mot slutten av bana, snart i mål!!!!


Tok en liten biltur etterpå, og endte opp i Polop. En koselig liten by med supertrange gater. Å gå 3 i bredden dekte hele gaten.. Ting å ikke kjøre SUV her :) Gikk en tur opp til kirken der, og satte oss ned med kafeen og nytte utsikten. 
Her burde jeg sikkert lett opp en hel masse historie og geografi for å fortelle dere lesere om hvor flott det, er, hva som har skjedd der, og  hvor det ligger..Men; ikke har jeg lest det selv, og ikke har jeg tålmodighet til å lete det opp på nettet heller, så ; I GIVE UP! Hvis du e interessert i å ta turen, skal jeg personlig kjøre 
følgebil om du ikke finner frem :)




Koselig liten by!!

Regnet fortsatte gjennom hele dagen. Det var opplett og fint under de to turene våres, men tiltok igjen på kvelden. 
Plaskregn! Fikk litt assosiasjoner til Sunnmøre..

Noe som resulterte i at ho Haugen var å lette frem et par sokker for første gang siden 30. juli!! Ikke at jeg trengte det, men det gjor gødt!!!


E det lov å klage over at jeg synes bassenget har blitt kaldere siste tiden...? Høsten kommer snikende til Alfaz også gitt...



Nå skal jeg sette meg til å gjøre spansk-leksene mine.. Har hatt meeeeget gode intensjoner siden torsdag, men de som kjenner meg vet jeg fungerer best under press....!!


Ha en strålende flotte dag.....!!!



No comments:

Post a Comment